S Romčou půjdu do jakékoli role, říká Zdeněk Julina o své ženě Romaně. Společně hrají Manželské vraždění v MAX 32 i v létě!

Program

Detektivní komedie Manželské vraždění v režii ředitele Městského divadla Zlín Petra Michálka bude k vidění v netradičních prostorách loftového apartmánu ve čtvrtém nadzemním patře budovy MAX 32 v bývalém svitovském areálu i přes léto. Manželé Romana a Zdeněk Julinovi, dlouholetí členové uměleckého souboru zlínského divadla, hrají toto představení od března, kdy měla inscenace premiéru. Ojedinělé letní reprízy se uskuteční ještě 30. a 31. července a 25. a 26. srpna vždy od 19 hodin. Vstupenky jsou k dostání na recepci MAX 32.

Manželské vražděníManželské vraždění

A jaké to je hrát i v době divadelních prázdnin? „Nikdy jsem v červenci a srpnu nehrála, ale nechtěli jsme mít tak dlouhou pauzu a v září pak něco oprašovat. Hrát v létě byl náš nápad a podle návštěvnosti se zdá, že to byl dobrý nápad,“ říká Romana Julinová, která má za sebou spolu s manželem Zdeňkem první letní reprízy Manželského vraždění. „Jako rodilý Zlíňák mám pocit, že Zlín je přes léto kulturně „mrtvé“ město. Snad toto bude aspoň malá kapka, která zažene prázdninovou nudu,“ doplňuje ji Zdeněk Julina.

Hraní v MAX 32 manželům Julinovým zasloužený letní odpočinek po náročné sezoně nijak nenarušilo. „Žádné plány jsme neměnili, protože jsme žádné neměli. Schválně v létě nic neplánujeme, přes sezonu máme naplánovanou každou minutu a v létě chci mít pocit, že nic nemusím,“ vysvětluje Romana. Cestování si v létě i tak stihnou užít. „Chystáme se brázdit Českou republiku: Písek, Františkovy Lázně, Jičín a hlavně Roštění, kde budeme odpočívat a užívat si snad krásných slunných dnů,“ popisuje Zdeněk. Z Písku totiž pochází jeho žena. „Je to místo, kam pravidelně jezdíme a kde mám celou rodinu, takže v Písku se na nás už těší,“ dodává Romana.

Autorem hry Manželské vraždění je francouzský spisovatel, dramatik a režisér Eric-Emmanuel Schmitt. Manžel Gilles se po nejasném úrazu hlavy a ztrátě paměti vrací z nemocnice, manželka Líza se mu snaží pomoci a připomíná mu jejich dosavadní společný život. Postupně vycházejí najevo překvapivé okolnosti a divák se zatajeným dechem sleduje měnící se Líziny výpovědi a stále nové a nové verze jejich minulosti. Mohou z toho s takovou tíhou prožitků vůbec vyváznout a žít spolu dál? Má v dnešní době manželství ještě smysl?

Komorní scéna byla vytvořena společností CREAM Real Estate na míru divadelnímu představení. Cílem bylo vytvořit autentické prostředí domova, kde se děj odehrává a do kterého divák tiše nahlíží. Ve skutečném obývacím pokoji, ložnici, koupelně reální manželé – herci prožívají svůj nevšední příběh. Komornost podtrhuje kapacita divadla, která čítá maximálně 40 diváků, z toho v prodeji je vždy maximálně 32 lístků.

„V MAX 32 je skvělý prostor pro setkání nás a diváků. Pokud se na sebe dobře napojíme, není to jenom o dívání se, jak to hrajeme, ale i o prožívání vlastních příběhů. To je smysl toho, proč to děláme. Není to tedy jen o tom něco ukázat, toho si užijeme na velkém jevišti dost. Samozřejmě nám nahrává i počet diváků, který je ideální, jak je malý. Dokonale se vytvoří intimita, iluze, že jsme u nás doma a diváci na návštěvě,“ říká Romana.

Manželé Julinovi by si rádi spolu zahráli při takových příležitostech klidně i vícekrát. „S manželem jsme si vyzkoušeli, že si na jevišti můžeme bezmezně důvěřovat. Hraje se nám spolu dobře, tak snad si toho všimne ještě někdo jiný než vnímavý Petr Michálek a využije našeho umění si spolu hrát. Co to bude, je ve hvězdách....,“ sní Romana. A Zdeněk její slova potvrzuje: „Manželské vraždění bylo naše první divadelní setkání v tak velkém rozsahu. Myslím, že to bezvadně funguje a s Romčou půjdu do jakékoliv role.“